lördag 22 februari 2014

Plow the snow

För nästan exakt två år sedan började jag som praktikant på åkeriet. För nästan exakt två år sedan träffade jag den där lille muppen Pär som skulle lära mig hur man plogade.
För nästan exakt två år sedan satt jag bakom ratten och styrde plogbilen själv för första gången (med Pär som instruktör)
Samma väg som jag fick prova på att ploga då, fick jag ploga igår.

Tänk om alla dagar kunde vara som igår.
Det snöade och blåste så pass mycket att dom ordinarie plogbilarna inte hann med. Därför fick jag rycka in och hjälpa till med spetsplogen!
Första svängen var värst. På värsta stället hade vägen nästan drivit igen, och det var så mycket snö på vägen att man inte såg vart vägkanten gick. Det enda man såg var en pinne som stack upp lite här och där, och snön fortsatte bara att vräka ner.
Det blev tre plogsvängar för mig igår. Sista turen hade det slutat snöa helt, så då putsade jag kanterna och städade korsningarna riktigt fint...

Kändes riktigt bra när man avslutade för dagen igår. Man kände verkligen att man gjort nytta. Utan mig hade ju inte bilarna tagit sig fram.
King!

Inga kommentarer: