fredag 13 mars 2015

Det som göms i snö...

Mitten på Mars och det är 14 grader varmt i solen...?

Igår hade jag vårstädning på gården.
Tog ett riktigt krafttag i vedbon. Våran stackars vedbod som lutar så kraftigt att den snart sätter sig på rumpan och gråter.
Förut kunde man knappt ta sig in där då det låg en stor vedhög direkt innanför dörren. Men nu har jag för hand sorterat upp hela den vedhögen och flyttat den längst bak i ladan istället.
Nu tar man sig inte bara in i ladan, nu skulle man säkert till och med få in en liten bil där..
Som bonus hittade jag några antika verktyg som låg halvt nedgrävda i ett hörn. "Det som göms i snö kommer fram i tö"

I sommar blir vedbacken ett av dom större projekten.
Från början var tanken att den skulle rivas. Men nu vill jag behålla den!
Jag vet att det kommer bli extremt mycket jobb med att räta upp huset igen. Huset har "glidit" av grunden och står direkt på backen. Minst två av väggarna är rutten och måste bytas ut.
Taket sviktar och måste stöttas upp och förstärkas. Men jag älskar min vedbod, så den är värd det..
Dessutom skulle det vara perfekt att bygga hönsgård på baksidan av huset. It has to stay! ;)


Inga kommentarer: