måndag 9 mars 2015

Ohoj vilken dag!

Vi hann inte mer än komma hem igår så drog cirkusen igång.
Först blev vi bjuden på födelsedags-smörgåstårta nere hos mor och far.
När vi satt där och åt så fick P ett samtal från 1177 som hade lovat att följa upp hans hjärnskakning tidigare under dagen. Pär mådde dåligt och kände sig yr så han fick remiss till akutmottagningen, och jag körde in honom dit bums. 
Dåligt med parkeringar och iförd dom kläder man hade på sig när man kom ner från fjället. 
Leggings, rejäla dubbkängor och bäverfitta!
Efter några timmars väntan fick vi träffa den mest rakt-påiga doktor jag någonsin sett. Snabbt och effektivt gick han igenom alla "övingar" för att fastställa graden av hjärnskakningen. 
Han bedömde att det behövdes göras en röntgen för säkerhets skull så då fick vi vänta en stund till.
När övertröttheten kickar in är det bäst att hålla sig undan. Jag hittade en låda med gummihandskar som jag hade mycket roligt med. P låg på britsen och skrattade trotts att han hade sprängande huvudvärk.
När röntgen var klar så skickades vi hem. 
Kom hem lagom till frukostkaffet.
Efter en kort sovmorgon hoppade jag in i duschen och tvättade av mig skiten och svetten från flera dagars skoterkörande i paradiset.
Precis när jag virat in mig i en fluffig handduk ringde pappa och sa att det var en besiktningsman på väg från försäkringsbolaget som skulle värdera våran gård.
Ånej!
Hela huset ser ut som att en naturkatastrof dragit förbi. 
Saker överallt!
Snabbt på med kläder och städa så mycket man hann innan farbrorn knackade på dörren.
Han var jättetrevlig och gick igenom huset ganska snabbt.
När jag vinkat honom hejdå så hann jag precis sminka mig och pussa älskling hejdå innan jag skulle till tandläkaren. Hon bättrade på lagningen på min trasiga framtand och sen skulle hon titta och klämma och känna på min visdomstand som håller på att växa ut. 
Jag hann precis komma hem och ringa lite viktiga samtal innan min avlösare ringde. Han undrade när jag skulle komma och hämta lastbilen. Tydligen har han varit ute och plogat drivor idag.
Vi kom överens om att han skulle komma hit med lastbilen istället eftersom jag ännu inte hunnit äta något idag.
Så nu har jag lite snabbt slängt ihop en middag i väntan på att Odden ska dyka upp med plogbil'n min. Kött och potatis! 

Puss och kläm! <3

Inga kommentarer: