torsdag 12 juli 2012

Hatkärlek

Under tre veckor har jag peppat min lastbil Emma och förbättrat hans självförtroende med hästlängder.
Ja min bil heter Emma (KC Emma) och JA det är en han :)
Från början var han envis, butter och ovillig till allt. Men på senare tid har han blivit en riktigt glad bil, ända tills idag.
Jag hade oturen att hamna bakom Ricky i rondellen, och sen var det kört.
Ricky sprang ifrån oss som ett skott i uppväxlingen.
Min bil sa "Men....men...men jag då?"
Jag gasade fullt och bilen tog i för allt han är värd. Men vi kom helt enkelt inte ikapp. Vi lyckades i alla fall hålla jämt avstånd hela vägen till Nälden. Men i Nälden backen körde Ricky ifrån oss helt. Drog iväg, bara sådär.
Min bil började gråta och man riktigt kände hur viljan och stoltheten gick ur han.
Jag försökte trösta med att det är fusk eftersom Rickys bil har 8 ben och Emma har bara 6.
Men det hjälpte inte. Nu står han och är ledsen på parkeringen. Damn you Ricky! ;)

Nya tag imorgon, jag har i alla fall jobbat upp en grund så jag hoppas att stoltheten inte ligger lika långt borta den här gången.. Ett härligt bad imorgon och lite finkörning på det så blir han nog sig själv igen :)



Inga kommentarer: