torsdag 19 april 2012

I want to trust you..

"Man vet att man hittar saker man inte vill se om man gräver för djupt, men nyfikenheten får en att fortsätta gräva." 


Samtidigt som man kan få reda på saker som kan göra jävligt ont när man gräver efter guld kan man ibland också hitta ingenting.
Oftast är man ute efter nått som man inte vill veta. Nått som man inte vill ska förekomma, men som man tror förekommer bakom ryggen på en.
När man luskar och och upptäcker att det inte är som man tror sprider sig den skönaste feel-good känslan. Men samtidigt kan man inte släppa misstänksamheten.
Bara för att inte jag ser det, ens när jag försöker hitta det, betyder inte det att det inte existerar eller finns.


Jag vill verkligen kunna lita på dig, men det går inte. Jag försöker, men jag kan inte.

Inga kommentarer: