måndag 9 april 2012

En Påskhelg värd att minnas

Hemma igen efter den längsta helgen på länge.
Helgen har verkligen varit lång. Fredagen och Lördagen gick åt till att jobba på hotellet.
2 väldigt långa dagar med sjukt mycket folk, och sjukt mycket drix :-D

I söndags (igår) var jag ledig och följde med familjen ut på Botelnäset där vi åkte skoter och fiskade.
Joel och Mia åkte skidor och stötte nästan på en björn! Den hade stått ca 50 bort mellan skoterspåret och en myr och tittat på dom när dom skidade förbi.
Dom såg björnspåren och berättade om det för pappa när dom kom fram.
Nyfikna pappa kunde såklart inte hålla sig från att dra på sig snöskorna och söka upp björnen för en närmare titt. Men han avbröt när den började cirkla runt honom. 
Då fick Joel åka och hämta honom med skotern och that was it.
Pappa hade sett två björnar. Den ena större än den andra.
Det var den större hannen som hade spanat in Joel och Mia när dom skidade fram. Läskigt!

Senare den dan vurpade jag med skotern ute på Abborrtjärn. Och Tommy vurpade två gånger med sin skoter. 

Idag har varit en återhämtningsdag.
Packa ihop sig, städa ut sig och åka hem.
Fettis middag - Pizza. Söndagsmat på riktigt..
Jag gillar inte pizza, fick inte ens i mig en halv barnpizza. Illa...

Björn spåret! 

Anyway.. 
Imorgon blir det lastbilen som gäller. Får jag tid över måste jag tvätta min lilla smutsboll som ska föreställa en bil.
Om jag ska måla naglar nästa helg måste jag in till stan i veckan och införskaffa mer svart nagellack.
Jey!

Inga kommentarer: