onsdag 18 december 2013

Lastbilsguurl back in action!

Chefen ringer och frågar "Är du redo för plogning?"
Jag svarar glatt "Ja det har jag varit länge" 
Chefen: "Ja men vi ses imorgon då"

Detta samtalet hade vi alltså igår.
Så imorse åkte jag på åkeriet för att följa med chefen och kolla in plogsträckan. Alltså vilka vägar JAG ska ploga. Jag vet inte vad jag hade väntat mig egentligen. En snabbtur runt sträckan kanske.
Men jag hade inte väntat mig att få lastbilsnycklarna och jourtelefonen redan idag.
Jag sitter alltså med plogjour från och med idag på obestämd framtid!

Lastbilen fick jag köra hem till åkeriet för en genomgång också.
Kändes riktigt ovant att köra med tillkopplade plogar igen för första gången på över ett år. Men efter några kilometer kändes det som om jag aldrig gjort annat. 
"Sann lycka är att köra lastbil"

Inga kommentarer: