lördag 12 juli 2014

Don't do it again!

Igår åkte jag till jobbet som vanligt.
Det första jag såg när jag hoppade in i lastbilen var att bränslemätaren hade hoppat ner ett hack. 
Min första tanke var att jag hade dieselläckage eller att mätaren visade fel. Men sen såg jag i backspegeln och upptäckte små dieselfläckar i gruset bredvid lastbilen. När jag tittade efter mer noga såg jag hjulspår från en personbil som kört fram och backat in bredvid lastbilen.
Kände mig som en detektiv som letade spår. Men spåren slutade där. 
60 liter diesel hade dom jävlarna slangat.











Man kan inte bli annat än förbannad.
Chefen polisanmälde som vanligt, men polisen kan ju inget göra.
Ibland önskar man att man hade en övervakningskamera som man kunde fästa på lastbilen.
Jag har mina aningar om vem det kan ha varit, men såklart kommer man ingenstans utan bevis.
Jävla skivtjuv!


Inga kommentarer: