torsdag 10 juli 2014

Livet på en plogpinne

Gick igenom min utkorg och inlägg som aldrig blivit publicerade.
Snubblade över ett inlägg sen i vintras när jag plogade, trotts att jag kände mig näst intill döende.


"Om nätterna kan man inte sova. Man vaknar av att man hostar och har ont i halsen.
Näsan har täppt igen så jag måste andas genom munnen. Och det svider som frätande syra för varje andetag man tar.
Man har feber och är genomdränkt i svett, men så fort man tar av sig täcket fryser man så man skakar.
När man vaknar på morgonen spränger det i huvudet, men efter några minuter släpper det och då känner man sig bara yr. Nästan småfull.
Jag hade precis lyckats somna imorse och sov någorlunda skönt när svevia ringde.
Plogning.
Jag ville inget hellre än att fortsätta sova. Febern hade inte heller gått över.
Men det var bara att kliva upp och dra på sig arbetskläderna och åka på jobbet.
Jag har ju längtat tills jouren. Trivs verkligen med det!
Synd bara att jag skulle dra på mig den här förbannade förkylningen!"


Snart börjar vintern igen. Gruvar mig faktiskt lite.
Men det ska vi inte tänka på nu. Nu ska vi njuta av sommaren! :)

Inga kommentarer: