onsdag 23 oktober 2013

Bra Onsdag

Känns ganska skönt att sätta sig i soffan efter en lång dag i stallet...
Dagen började dåligt. Har sovit dåligt inatt och imorse kände jag mig verkligen inte kry. Men vädret var alldeles för fint för att sitta inne. Så efter en lång frukost åkte jag ner till stallet och stack ut på en härlig ridtur på fina Viktor, Annica gjorde sällskap på Sunna.
Det är alltid så mycket roligare om man är fler. Varför händer det inte oftare för?
En riktigt härlig runda. Soligt och varmt och trevligt sällskap.

När vi kom tillbaka till stallet åkte jag bort på åkeriet och lånade en hjullastare. Det var alldeles för länge sen jag körde den!
Kändes riktigt ovant att byta mellan gafflar och skopa och att sen hjula iväg till stallet och bära ner en ny ensilagebal till hagen. Men kul! Kul att köra. Saknar mitt gamla jobb!
Sen när hästarna hade mat och jag lämnat tillbaka lastaren blev det mer stalljobb, mocka och göra fint i stallet innan jag kunde åka hem till duschen.
Som avslut på dagen tog jag och Pär min nya fina bil ner till pizzerian och åt pizza med Madde och Andre.
Gott!
Kanske att det blir en sväng med Viktor imorgon också. Det är så skönt att vara igång med ridningen igen!

"It's not a hobby, It's a lifestyle"

:)

Inga kommentarer: