fredag 25 oktober 2013

Let's go!

Borsta håret, spackla ansiktet, tråckla på sig trikåerna och iväg!

Idag ska jag till stan i det fina vädret. Grejer ska införskaffas, pengar ska spenderas.
Det hade varit kul om man fått med sig nån till stan, men det går faktiskt snabbast om man åker själv.
Stockholmspulsen har jag ärvt efter mamma. Det är som ett mode man går in i när man har bråttom och känner sig lite småstressad. Den triggas lättast igång om man är två, och den andra är lite småseg och gärna vill gå runt och titta på saker som dom inte vill ha och aldrig kommer köpa. Men som dom ändå vill titta och klämma på.
Nerverande beteende. 
Men jag förstår dom. Jag är en sån människa själv. När jag inte är stressad och det känns som man har all tid i världen, då är det faktiskt ganska roligt att gå runt och bara titta på saker och förundras över vad märkliga saker folk kommer på att tillverka. Allt ifrån dekorationsdekaler till dammsugaren, till självlysande överstrykningspennor.
Totalt onödiga saker som man ändå på nått konstigt sätt kanske skulle vilja ha..

Men jag har inte tid för sånt idag.
Idag har jag bara tid för det allra viktigaste och knappt ens det, om vi ska hinna åka till Buvall'n innan det blir mörkt vill säga. Dagarna blir kortare och kortare nu. Snart är vintern här!

Puss

Inga kommentarer: