torsdag 11 juli 2013

Skogsmulle

Idag såg jag ett lodjur ute i det vilda för första gången i mitt liv. Hur coolt är inte det?!
Jag har såklart sett lodjur förut, döda uppstoppade eller på zoo. Men aldrig i skogen. 
Trodde faktiskt att det var ett rådjur först, men när jag kom närmare såg jag att det var en skitstor katt som hoppade in i skogen. Ballt!
...Och förra veckan såg jag en björnskit.
Tänkte plantera en gran i den först, innan jag insåg att det var en bajs.

Längesen jag såg bloggen nu. Ett halvår sen?
Så vad händer då?
-Skogsplantering är vad som händer. Bootcamp 2013.
Jag har lämnat civilisationen och flyttat till ingenmansland. Blivit skogsmulle. 
Men jag trivs ganska bra här faktiskt. Om dagarna struttar jag runt i skogen och svettas arslet av mig, och om kvällarna samlar jag energi till nästa dag.
"Det är inget jobb, det är stenhårt träning du får betalt för"
Har redan gått ner i vikt efter bara en vecka. Eller så har mina kläder blivit större.

I helgen kommer P upp med crossarna. Då blir det crossåkning och fiske ute på Botelnäset. Längtar!


Puss
Godnatt

Inga kommentarer: