fredag 16 mars 2012

Min lediga helg?

Alltså den här kvällen....
Stress, spring hit och dit och helt utan en aning om vad som kommer next.

När vi kom till hotellet var gästerna redan här. Jag hatar när man inte hinner förbereda sig.
Allt hände på en och samma gång, och jag mådde redan illa sen bilfärden hit.
Inte visste jag hur många middagsgäster vi väntade, hur många bord som var bokade. Ingenting hade jag fått höra innan jag kom hit.
Hotellet är fullbokat i helgen igen. Det visste jag i alla fall. Det sover folk i alla rum.

...Och ikväll hade vi en 3-rätters bordsbeställning för 15 pers. Bland annat.
Men allt har gått bra. Jag har varit lite förvirrad och yr, men det har flytt på bra. 
Man får inte glömma att ta sig tid att andas så går det bra. :)

Dagens sötaste ros går i alla fall till nöjda gäster!
Jag gör mitt bästa, och det är alltid lika roligt att få höra att man gör ett bra jobb :)


Det känns som söndag idag. Varför?

Inga kommentarer: