tisdag 6 mars 2012

När man minst anar det...

Nu... nyss!.. när man som minst anade det. Då ringede han.
Han... ni vet HAN! Han ringde mig...! 
För att höra om jag var ok? För att höra min röst? För att höras själv? Är han inte ok?
Många frågor jag inte vill ha svaret på.

Anyways...
Jag kom nyss hem från Odins. Yttligare en lärorik praktikdag bakom lastbilsratten.
Idag körde vi två rundor grus innan vi drog oss tillbaka till base camp, och där lärde jag mig att koppla på framplogen och vingen på lastbilen.
Sen körde jag in bilen i garaget och vi fixade lite och gjorde iordning den inför ev. plogning imorgon.
Nog för att jag är less på vintern, men när nån lockar med att man ska få ploga hoppas man genast på nån centimeter snö imorgon.

Även att jag fick köra Unos feta Fård pick-up en sväng. Med dieseldriven V8. 
Den var feeet! :)
Jag - Får vi köra ut din bil ur garaget så vi kan rulla ut hjullastaren?
Uno- Bara om du kör.
Jag - :)





Från förarplatsen...

Inga kommentarer: