fredag 3 februari 2012

Dagen

Dagen har varit...lång!
Det började med att jag höll på att frysa ihjäl imorse när jag gick dom 200 metrarna mellan lägenheten och gården -Inte ok!
Efter att jag gjort morgon i stallet blev jag beordrad att hjälpa snickaren med tapetseringen av Kajsas rum. Och efter det skulle jag tydligen raka vägen ut i slaktboden för att packa nymald älgfärs.
Över 70 påsar frysfärdig älgfärs blev det.


Sen när jag skulle knuffa in min lilla bil i garaget hade den typ frusit fast, men jag knuffade ändå tills benen skakade bara av ren tjurighet utan att bilen flyttade på sig en meter. Och ingen hjälp fick jag att putta heller. Morr!
Jag såg mig besegrad av kylan och gick in och städade kaminen istället. Tömde den på aska och putsade glasrutan. Katten hejade på.
När Kajsa sen skulle till stan passade jag på att lifta med henne. Emil har tjatat på mig om att komma dit, så jag var där nån timme medan Kajsa sprang ärenden på stan. Emils mamma fyller år idag!
När jag kom hem blev det mockning och mys med hästarna en stund innan jag nattade i stallet.




Jag har varken ätit frukost, lunch eller middag idag. Bara druckit lite kaffe och fikat 2 mackor.
Bra Malin!




Nu är det -25 grader ute. Man längtar inte direkt efter promenaden hem.
200 meter kan kännas jääääligt långt ibland!


Inga kommentarer: