tisdag 28 februari 2012

Missing my baby

Idag när jag drog mig ner mot mor och far kastade jag som vanligt automatiskt en blick mot hagen. 
Nått stämde inte. Jag kollade två gånger. Tre gånger.
Dom var för få. Vart var den 3e hästen? Vart var Lusse?
Så kom jag ihåg. Dom hämtade ju honom igår. Han flyttade till ett nytt hem. Damn it!
Jag plockade upp telefonen och kollade på bilden dom skickat. Lusse och hans nya kompis i hans nya stall.
Han kommer få det bra där.

Det första jag gjorde var att börja plocka ihop mina stallgrejer. 
Kändes wierd...
Jag som trodde att jag nästan inte hade några grejer till Lusse. Hittade en hel del när man väl började gräva.
Spara till nästa häst, slänga, ge bort eller sälja?

Min framtidsplan är att bo på en gård med ett litet stall. 
Själv äga en häst och en liten shettis och kanske hyra ut nån box. 
Hur många år är det dit?
Är det värt att behålla vissa grejer tills dess eller är det bättre att köpa allt nytt då?
Sadeln är ju en LongHorn, så den vill man ju inte förstöra genom att låta den mögla på vinden direkt. Samtidigt älskar jag den och vill inte riktigt sälja iväg den.

Inga kommentarer: