söndag 12 februari 2012

Lastbilsgott

På praktiken fick jag i uppgift att fixa deras nyinköpta lastbil. Den dom köpte in istället för bilen vi åkte i diket med. Jag fick dra loss dekaler och polera bort klister och grejer.
Dom blev så nöjd att dom lejde in mig på släpet också.
Började i fredagsmorse med att dra loss dekalerna. Men jag hann inte längre än fram till lunchen.

Andreas kom in på Sandberg och skulle fylla diesel i nån tank han hade på flaket.
Han skulle lämna av tanken i Åre och frågade om jag ville åka med fram och tillbaka.
Jag kunde bara inte säga nej.

Lite dåligt samvete fick jag när jag åkte från "jobbet" så tidigt. Men jag visste att jag skulle hinna bli klar i tid så egentligen gjorde det väl ingenting att jag åkte iväg.
Roligt var det i alla fall! I Åre fick jag sitta bakom ratten ifall bilen skulle börja glida eller rulla medan dom lossade.
Saknar verkligen att köra runt med lastbilar hela dagarna!



Igår (lördag) stog jag i garaget och fixade med släpet hela dagen.
Från början var det kul, men efter 13 timmars balanserande på en vinglig stege hade jag så fruktansvärt ont i fötter, rumpa och i ländryggen typ.
Såg ut som en gammal gumma när jag gick runt och släckte alla lampor och låste alla dörrar. Hukandes, haltandes och jämrandes. Det var helt underbart att sätta sig i bilen sen och åka hem.

Klisterbollen blev riktigt stor när jag var klar. Såg ut som planeten jorden en stund. Fick till ock med till en bit som såg ut som afrika :)
Även att jag fick köra lite lastbil. Körde ett varv runt "silon" innan jag kopplade ihop bil och släp.
Kändes ovant, men det var jätteroligt!

Släpet blev i alla fall riktigt bra till slut. Hade jag haft mer tid skulle jag ha tvättat hela alltihop.

Före
Efter


Inga kommentarer: