tisdag 21 februari 2012

Hälso(vi mjölkar dig på pengar)centralen.

Hälso(vi mjölkar dig på så mycket pengar som vi bara kan)centralen.
Hur värdelöst känns inte det här då: För några månader sen var jag in och kollade upp mitt nageltrång. Det hade blivit infekterat. Läkaren jag träffade sa att det skulle behöva opereras, men att dom kunde inte göra ett ingrepp förrens infektionen gått över.
Jag bokade ingen tid för operation heller eftersom jag är livrädd för det och tänkte att det kanske skulle bli bättre av sig självt.
Infektionen gick över för länge sen, men det gör fortfarande skitont och nu har jag fått nog.
Ringde till hälsocentralen för att boka tid för operation, gissa vad dom sa.
Surtanten: "Du måste komma in på en bedömning först."
Jag: "Jag har ju redan fått en bedömning, så jag vet ju redan vad ni kommer säga"
Surtanten: "Det funkar inte så, du måste komma hit på en ny bedömning innan vi kan boka tid"
Frågan är om en ny bedömning verkligen är nödvändig eller om dom ska mjölka redan fattiga mej på pengar.

Jag orkar inte fjolla på med nya bedömningar och jag har verkligen ingen lust med att punga ut för att få höra en sak man redan fått höra från flera läkare förut. Jag vill bara få det här överstökat. Operationen alltså.
Jag gruvar mig jättemycket. Folk har skrämt upp mig som f*n och jag som redan är sprut rädd ser inte direkt fram emot att dom hugger sprutan i min onda lilla tå!
Syrran sa att det gjorde skitont och att det kändes som att tån skulle sprängas när dom sprutade in bedövningen. Vist låter det skönt?
Lill-Erik sa att man kände asväl hur dom skrapade på skelettet inne i tån. Men han sa också att det inte gjorde ont, men att det var obehagligt.

Kul liv

Inga kommentarer: